pátek 25. dubna 2014

Nesplněný fond pracovní doby - chyba zaměstnavatele nebo nutnost napracovat?

Pracovní doba respektive rozvržení pracovní doby bývá v různých provozech velmi odlišné a diferencované podle potřeb zaměstnavatele nebo zákazníků firem, ve kterých zaměstnanci pracují.
Konto pracovní doby je tak v některých provozech naprosto jasné a jeho naplnění není problémem. Problémy se mohou objevit v provozech, kde nemusí vždy dojít ke splnění smluveného fondu pracovní doby, například v oblasti maloobchodu nebo gastronomie.
Podobné situaci v oblasti obchodu se věnuje nejnovější příspěvek poradny Zákoníku práce a pracovního práva, který řeší následující otázky:

  • Musí si zaměstnanci pracující na plný pracovní úvazek napracovat chybějí hodiny fondu pracovní doby, když pracují přesně podle rozvrhu pracovních hodin navrženým zaměstnavatelem?
  • Nejde náhodou o chybu zaměstnavatele, který špatně rozvrhl pracovní dobu?
  • Co když zaměstnanec odmítne napracovat chybějící pracovní dobu ve fondu pracovní doby a dodržel rozvrh směn zaměstnavatele?
  • Nenáleží naopak zaměstnanci náhrada mzdy za neodpracované hodiny, protože jde vlastně o překážku v práci na straně zaměstnavatele?

Celý dotaz naleznete zde - Dotaz na nesplněný fond pracovní doby (chybně naplánovaný zaměstnavatelem).

Žádné komentáře: