sobota 25. ledna 2014

Mzda zaslaná omylem na jiný účet a neochota zaměstnavatele problém řešit


Zaměstnanec měsíc pracuje a za práci mu náleží mzda. A přichází výplatní termín a na bankovním účtu zaměstnance (na který měla být mzda připsána) se žádná mzda neobjeví. Mzdová účtárna tvrdí, že mzda byla odeslána. Po další reklamaci zaměstnance se zjistí, že zaměstnavatel odeslal peníze na jiný bankovní účet než ten, který patří zaměstnanci. Zaměstnavatel hodlá celou věc vyřešit tím, že hodlá počkat až se platba na jiný účet vrátí zpět a poté přepošle peníze zaměstnanci na správný účet. Zaměstnanec má však hypotéku, trvalé příkazy, poplatky za energie a pokud tyto platby neuhradí, tak mu hrozí penále nebo poplatky za pozdní platby.

  • Má zaměstnavatel právo na takový postup nebo musí vyplatit mzdu okamžitě po zjištění omylu?
  • Jak se může zaměstnanec bránit při neochotě zaměstnavatele věc řešit?
  • Má zaměstnanec právo požadoval po zaměstnavateli úhradu škody?
  • Je možné uvedený omyl zaměstnavatele považovat jako důvod pro okamžité zrušení pracovního poměru ze strany zaměstnance podle  §56 Zákoníku práce?
  • Náležela by při takovém zrušení pracovního poměru zaměstnanci i náhrada mzdy po dobu výpovědní doby?

Odpovědi na uvedené otázky naleznete zde - Mzda odeslaná na cizí účet a neochota zaměstnavatele věc neprodleně řešit.

Žádné komentáře: